Overwatch'un Bir Sonraki Adımı Ne Olacak? | TürkOW
wallpaper-9

Resmi forumda Blizzard’a yöneltilen “Overwatch’un Sonraki Adımı Ne Olacak?” sorusunu Jeff Kaplan ayrıntılı bir biçimde yanıtladı. Yazı içerisinde birçok konuya ve gelecekte devreye sokulabilecek özelliklere değinen Kaplan, oyunculardan kendisiyle iş birliği yapmalarını rica etti.

Blizzard Resmi Yazı

Şu anda gündemde çok fazla şey var. Yılın geri kalanında ve 2017’nin başlarına kadar içerik yamaları üzerinde çalışacağız. Tabii ki uzun vadeli planlarımız da var ama oyunun gidiş yönüne ve oyuncuların ihtiyaçlarına cevap verebilmek için zinde kalmayı istiyoruz.

Rekabetçi Oyun

Bugünlerde dikkatimizin çoğunu Rekabetçi Oyuna (Competitive Play) vermiş durumdayız. Bu özelliği betada göstermiştik ve gerçekten harika geribildirimler aldık. Rekabetçi Oyunun betadaki halini birkaç küçük düzeltme ve parlatma yaptıktan sonra devreye sokarız diye düşünüyorduk ancak bu özelliğin farklı bir gidişata sahip olması gerektiğini belirten geribildirimler aldık. O yüzden Rekabetçi Oyun bu sefer daha büyük bir çaba gerektirmeye başladı, hatta ilk halinden daha fazla uğraşmamız gerekiyor. Gün içerisinde birçok kez bu özelliği test ediyoruz. Özelliği daha büyük bir alanda deneyebilmek için Açık Test Dünyası’na (PTR) koymayı da düşünüyoruz. Özellik devreye girdikten sonra bile ilk birkaç sezon boyunca küçük değişikliklerin olacağını tahmin ediyorum. Başlangıçta mükemmel şekilde başlaması için çok çalışıyoruz ama Rekabetçi Oyunun olmasını istediğimiz noktaya ulaşmak için birkaç sezon boyunca değişiklikler görebilirsiniz.

Yeni Kahramanlar

Şu anda yeni kahramanlar üzerinde de çalışıyoruz. Daha yolu uzun olanlar da var, yeni başladıklarımız da… Gün yüzüne çıkıp çıkmayacağı kesin olmayan kahraman modelleri de mevcut. Baya modelleme yapıyoruz. Yeni kahramanların çıkış tarihi üzerine konuşmak için doğru noktada olduğumuzu düşünmüyorum çünkü beklenti yaratıp daha sonra bir sorun çıktığında aslında hiç vermediğimiz “sözümüzü” yerine getirememeyi istemiyorum.

Yeni Haritalar

Birkaç harita üzerinde de çalışıyoruz. İçlerinden birisi yeterince modelleme ve oyun testlerinden başarılı olarak geçtikten sonra “resmi olarak” üretim aşamasına geldi. O harita şu anda sanat ekibimizin ellerinde. Onlar bu işle uğraşırken biz de haritanın ilk hali ile “sanatlaştırılmış” hali arasında değişiklik olmadığından emin olmak için oyun testlerimizi sürekli olarak devam ettiriyoruz.

Modelleme ve oyun testi aşamasında olan başka haritalarımız da var. Bazıları gerçek birer haritaya dönüşecek bazıları ise sadece kâğıt üzerinde kalacak, onlar için bir şey diyemem. Mesela dün bir harita denedik, harita hem muhteşemdi hem de tam bir felaket. Aaron, daha önce OW’da denemediğimiz yenilikçi bir harita geliştirmiş. Harita ilk bakışta eşsiz görünüyor ama görüş açılarıyla ilgili problem yaşadık. Reaper gibi kahramanların tamamen işlevsiz hale geldiği ve uzun mesafeli kahramanların egemen olduğu bir haritaydı. Genel tavrı bozmadan görüş mesafelerini düzeltebilirsek, o harita bir gün karşınıza çıkabilir.

Ücretsiz İçerik

Yani haritalar ve kahramanlar üzerinde her gün çalışılıyor. Keşke sizlere tarih verebilseydim ama ne tarih verirsem vereyim o tarih değişecek ve hepiniz bana kızacaksınız. İyi haber ise, daha önce dediğimiz gibi, haritalar ve kahramanlar için ücret ödemeyeceksiniz. Yama ile gelen ücretsiz güncellemelerden ibaret olacak.

İzleyici Modu

Gözümüz üzerinde olan diğer özellikler de var. Örneğin, oyundaki izleyici/yayıncı/gözlemci özelliğine de birçok geliştirme uygulamak istiyoruz. İzleyici özelliği betadan bu yana çok yol kat etti ama hala geliştirilebileceğini biliyoruz. Turnuva yöneten ve oyunu daha izlenilebilir hale getirme konusunda birçok fikri olan kişilerden inanılmaz geribildirimler aldık. Bu yeniliklerin Oyunun Hareketi (PotG) ve Önemli Anlar (Highlights) için de yararlı olacağını düşünüyoruz. Ancak bu özellikler üzerinde şu anda yoğunluklu olarak çalışılmıyor, şu anda daha çok tasarım ve planlama aşamasındayız. O yüzden bu özellikler bizim için önemli olsa da, günlük konuşmalarımızda yer alsa da şimdilik yakın bir zaman dilimi yok.

Özel Oyun Modları

Arbede (Brawls) ve Özel Oyunlar (Custom Games) hakkında da çok konuşuyoruz. Henüz tam olarak derinlerine inmediğimiz bu modlar da harika. Daha fazla Arbede’ye yer vermek istiyoruz ve bu konuda hem ekipten hem de topluluktan cidden harika fikirler geliyor. Özel Oyunlar içinse genel işlevselliği geliştirmek istiyoruz ama oyuncuların Özel Oyunları arkadaşlarıyla ya da yabancılarla daha fazla oynaşının bir yolunu arıyoruz. Bu, bir sürü iş demek ve şu anda ufukta görünmüyor gibi. Ama hayallerimizde 11 tane arkadaşınız ya da yabancı ile Özel Oyun’da, eğlenceli kurallarla oyun oynuyor ve deneyim (EXP) kazanıyorsunuz…. evet.

İlerleme Sistemi

İlerleme sistemiyle ilgili daha fazla şey yapmak istiyoruz (bu daha uzun vadeli bir şey, yakında olmayacak). Sizlere daha fazla özelleştirme seçenekleri tanımayı istiyoruz (mesela oyuncuların oyun sonu pozunda rastgele seçeneğini görmek istediklerini biliyoruz). Aynı anda birden fazla sprey ve repliğe sahip olmanız gibi güzel fikirlerimiz var. Ama bunlar küçük şeyler ve çok uzakta şu anda. İlerleme sistemine eklemek istediğimiz yeni bir içerik de var, sonunda onu da görmeyi dört gözle bekliyoruz.

Sosyal Özellikler

Sosyal özellikler için yapılacak geliştirmelere ait sonsuz bir liste var. Bunlar büyük ihtimalle büyük bir yama yerine her yamada azar azar gün yüzüne çıkacak. Sosyal deneyiminizi sürekli olarak iyileştirmek istiyoruz. Mesela, Rekabetçi Oyunun geleceği yama ile birlikte artık fareyi kontrol ettiğiniz her yerde, Kahraman Seçimi, Takım Oluşturma, oyun sonu ekranı vb., diğer oyuncuların birçok sosyal eylemine bakabileceksiniz. Küçük bir detay ama çok büyük fark yaratıyor. Bu oyunun en iyi diğer kişilerle oynandığını vurgulamak istiyoruz, bu bir takım oyunu.

Teknik İyileştirmeler

Bir sürü teknik girişimler de var. Bunları konuşmak için en doğru kişi ben değilim ama Özel Oyunlardaki yüksek bant genişliği özelliğine karşı büyük çaba veriyor ve o özelliği daha ileri taşımayı hedefliyoruz. Eşleştirme sistemimize sürekli ayarlamalar yapıyoruz. Tasarımcıların oyun modlarını daha kolay modellemesi için iç mimarimiz üzerinde yeniden çalışıyoruz – bu pek oyuncularla alakalı bir durum değil ama sonuç olarak oyunculara eğlenceli özellikler bu yolla geliyor.

Hatalar… Hatalar…

Tabii bir de hiç tükenmeyen seviyede hata gidermelerimiz var. Örneğin, şu anda konsollarda bizi çıldırtan birkaç hata var. Oyunu grup olarak terk edemiyorsunuz. Bunun düzeltilmesi gerekiyor. Ayrıca grubunuza birisi önerildiğinde Y/N seçenekleri olan bir kutucuk çıkıyor ama oyun kumandasında bu tuşlar yok. Bunun da düzeltilmesi lazım. Bunun gibi giderilmesi gereken hatalar her zaman var ve var olmaya devam edecek. O yüzden bu konuya da sürekli olarak çaba harcıyoruz. Hile ve çalmaya karşı da büyük çalışmalarımız var ama şu anda bunlardan bahsedemem (dövüş kulübünün ilk kuralı…).

Hiçbir Şey Kesin Değil

Görüldüğü üzere gündemde çok fazla şey var – bahsetmeyi unuttuğum şeyler ve sürprizler hariç. Tekrar vurgulamak istiyorum: bu bahsettiklerimden bazıları gerçekleşmeyebilir.  Geliştiricilerin içeriden böyle bilgiler vermemesinin sebebi, bir şeyler değiştiğinde ya da piyasaya çıkmadığında insanların bize çok kızması. Ben bu durumu değiştirmek istiyorum ama bunu birlikte yapmamız gerekiyor. Bahsettiklerimizin birer söz olmadığını ve geliştirme aşamasında bazı değişikliklere uğrayabileceğini anlayışla karşıladığınız sürece biz de sizlerle daha fazla bilgi paylaşacağız. O yüzden bundan 2 sene sonra öfkeli bir oyuncunun “BİZE SÖZ VERDİĞİNİZ RASTGELE POZ NEREDE KALDI?” mesajını görürseniz bu paragraftan alıntı yapabilirsiniz.

Bu konulardaki düşüncelerinizi duymak isteriz. Topluluktan duyduklarımıza göre odağımızı sık sık değiştiriyoruz. Umarım bahsettiklerim burada, Irvine/California’da, neler yaptığımız konusunda açıklık getirmiştir.

Jeff Kaplan’ın verdiği detaylara ilişkin fikirlerinizi belirtmek için TurkOW forumuna uğrayabilirsiniz.

Bu metin TurkOW.com markası adına Fatih Zeren “Conquerer” KUAS tarafından çevrilmiştir. Metnin izinsiz kullanımı, kopyalanması ve değiştirilmesi yasaktır.

MOBA’dan RPG’ye, FPS’den Simülasyon oyunlarına 10 senedir oynanmadık tür bırakmayan bu kişilik, az buçuk İngilizcesiyle şimdi de Overwatch’u yerelleştirmeye soyundu.
14 Haziran 2016 Overwatch Yama Notları
Jeff Kaplan - Ranked Modu/Competitive Play Vlog

Yorumlar

yazar Conquerer
TARİH
Görüntülenme 894
5
Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh