Jeff Kaplan - Ranked Modu/Competitive Play Vlog | TürkOW
developer-update

Jeff Kaplan yeni bir Vlog yayınlayarak Overwatch’a gelmesi planlanan Competitive Play hakkında bilgiler paylaştı. Yaklaşık olarak 10 dakikadan fazla süren bu videoyu inceleyerek en önemli yerlerini Türkçe olarak size ulaştırmayı uygun gördük. Videonun tamamından anladığımız kadarıyla işini şansa bırakmak istemeyen Blizzard, Competitive Play olmak üzere birçok alanda ince eleyip sık dokumaya devam ediyor.

Jeff Kaplan – Competitive Play Vlog

Aşağıdaki bilgilerin özet olduğunu unutmayın. Eğer daha detaylı bilgi istiyorsanız mutlaka videoyu izlemelisiniz. Elimizden geldiğince bilgileri en faydalı olabilecek şekilde derlemeye çalıştık. Jeff Kaplan’ın Competitive Play hakkında görüşleri aşağıdaki gibidir.

 

Blizzard Resmi Yazı
  • Competitive Play, beta sürecinde topluluklardan elde edilen geri bildirimlerden yola çıkarak oluşturuldu. Aslında oyunculardan gelen geri bildirimler diğer oyunculara karşı ne derecede olduklarını bilmeye yönelikti. Tam olarak rekabetçi bir durumun olduğunu söylemek doğru olmaz.
  • Sezonlar 3 aylık süreleri kapsayacak ve ilk sezon “Yaz Sezonu” olacak.
  • Ani Ölüm (Suddent Death) ile sonuçlanan oyunların oranı %35 civarında. Bu oranı azaltmak için ileride değişiklikler yapılacak. Ani Ölüm, gerçekleşen haritada oynanacak.
  • Kuşatma haritalarında süre değişikliği yapılacak. Bu değişikliğe göre bu haritalardaki oyun süresi uzatılacak. Detaylar yakın zamanda oyuncularla paylaşılacak.
  • Sıralama için herhangi bir kademe olmayacak. MMR yani oyun eşleştirme derecesi ile Skill Rating yani beceri derecesi arasında bir bağlantı kurulacak. SR, 1 ile 100 arasında bir rakam olacak. Kendi takımınızda yer alan her oyuncunun SR değerini görebileceksiniz. Takımlar birbirlerinin ortalama SR değerini görebilecekler.
  • Her oyun adil koşullarda olmayabilir. Bu konuda eşleştirme adilliğini sağlamak adına puanlamada dengeleme oluşturulmaya çalışılacak. Kabaca güçsüz taraf güçlü tarafı yenerse daha fazla puan alacak, güçsüz taraf güçlü tarafa kaybederse daha az puan kaybedecek.
  • Şeffaf olmak adına takımlarda parti halinde giren oyuncuların kimler olduğu açıkça belirtilecek.
  • Sisteme ilişkin her türlü iyileştirme yapılacak ve oyunculardan gelen geri bildirimler daima göz önünde bulundurulacak.

Competitive Play oyun biçiminin işleyişi konusunda bu bilgileri veren Jeff Kaplan ödüller ve oyunla ilgili diğer konular hakkında ise şu düşünceleri dile getirdi:

  • Sistem sadece kozmetik ödülleri sunacak. Oyunculara herhangi bir güç avantajı sunulmayacak.
  • Sezon sonunda elde edilen ödüllerden oyuncu görselleri ve spreyleri sezonluk olarak kullanılabilecek.
  • Oyuna Altın Silah Sistemi(Golden Gun System) getirilecek ve daha fazla kozmetik düzenleme imkanı sunulacak. Daha yetenekli oyuncular bunları daha kolay elde edecekler.
  • Bu yıl içerisinde mutlaka yeni haritalar eklenecek.
  • İlerleyen zamanlarda yayıncılık(Streamer) açısından izleme yöntemi geliştirilecek.

Jeff Kaplan yayınlamış olduğu Vlog üzerinden bu bilgileri verdi. Competitive Play yakın zamanda görücüye çıkmış olacak ve oyunculardan gelen geri bildirimler neticesinde geliştirilmeye devam edilecek.

Kapalı Beta Döneminde Competitive Play

Kapalı beta döneminde sizler için oyunu takip etmeye ve sizlere güncellenen bilgileri sunmaya devam ediyorduk. Bu süre zarfında takip etmediyseniz aşağıya bu dönemdeki bilgileri ve görselleri ekliyoruz.

6 Nisan 2016 Kapalı Beta Güncellemesi [Link]

pasted-image-at-2016_04_05-06_21-pm

9 Nisan 2016 Kapalı Beta Güncellemesi [Link]

 

  • Competitive Mod Giriş Ekranı

 

Competitive Play oyun biçimi için giriş ekranı oyuna eklendi. Giriş ekranında yer alan ifadeler görselde görülebileceği üzere şu şekildedir:

 

Overwatch’un rekabet modu hızlı oyun modundan farklı olarak kazanmak için birden fazla raunt oynanması gerekir. Kontrol haritalarında 5 raunt üzerinden diğer haritalarda, takımlar saldırı ve savunma olarak bir raunt oynarlar. Eşitlik halinde maç kontrol haritasıyla göreviyle Ani Ölüm’e gider.

Competative

forum

Kitap okumayı seven ve kendi halinde yazarlık yapmaya çalışan Blizzard hayranı bir insan.
Overwatch'un Bir Sonraki Adımı Ne Olacak?
OW Origins ve Widowmaker Noire Çekilişi

Yorumlar

TARİH
Görüntülenme 975
  • dasdsad

    elinize sağlık ama alt yazı koysaydınız daha makbule geçerdi valla 😀

  • Ebabil Kıvılcım

    Her oyun adil koşullarda olmayabilir. Bu konuda eşleştirme adilliğini sağlamak adına güçsüz taraf güçlü tarafı yenerse daha fazla puan alacak, güçsüz taraf güçlü tarafa kaybederse daha fazla puan kaybedecek. bu maddenin sonunda bi yanlışlık mı var yoksa cidden böyle mi “güçsüz taraf güçlü tarafa kaybederse daha fazla puan kaybedecek”

    • Eurasian Wolf

      Evet, ufak bir hata yapmışız maalesef. Gerekli düzeltmeyi yaptım. Umarım artık bir sorun yoktur.

  • Tarık

    Elinize sağlık. Ebabil’in dediği kısım düzeltilebilir. Aynı şeyi iki kere yazmışsınız 🙂 Ayrıca Rekabetçide aynı heroyu seçme ile ilgili bir şey dedi mi ?

  • Pingback: Competitive Play - Golden Gun Sistemi Detayları | TürkOW()

5
Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh