Competitive Play (Rekabetçi Oyun) Hakkında Her Şey! | TürkOW
competitive-play

Overwatch oyuncuları, üst düzey rekabet ortamında yeteneklerinizi geliştirmeye, taktiklerinizi mükemmelleştirmeye ve azminizi sınamaya hazırlanın. En yeni oyun modumuz ‘Rekabetçi Oyun’ (Competitive Play)’e hoş geldiniz!

Rekabetçi Oyun şu anda PC’de oynanabilir, kısa zaman içerisinde Playstation 4 ve Xbox One için de gelecek.

BAŞLANGIÇ

Rekabetçi Oyun, yeteneklerini gerçekten sınamak isteyenler için tasarlandı ve Hızlı Oyun ya da Haftalık Arbede modlarından daha ciddi bir deneyim vaat ediyor. Bu modu oynayan herkesin oyun mekaniklerini, haritaları ve kahramanları biliyor olmasını sağlamak için Rekabetçi Oyun ancak 25. seviyeden sonra açılacak.

Q0GLBSZQLJZP1467079572488[1]

25. seviyeye ulaştığınızda ‘Play’ menüsü altında bu modun açılmış olduğunu göreceksiniz. Alt menüden ‘Competitive Play’ modunu seçerek doğrudan oyunun içine dalabilirsiniz. Oyuna tek başınıza ya da grup olarak girebilirsiniz, Overwatch’un eşleştirme sistemi yetenek seviyenize en uygun oyunu sizin için bulacaktır.

competitive-play-season

YETENEK PUANI

Rekabetçi bir kariyere başlamadan önce tüm yeni oyuncular ilk yetenek puanlarının belirlenebilmesi için 10 tane yerleştirme maçı oynar. Bu puan 1 ile 100 arasında bir rakam olacaktır. Ne kadar yüksek puan alırsanız o kadar yeteneklisiniz demektir.

Yetenek puanları her maçın başlangıcında gösterilir. Rekabet boyunca her galibiyet ve mağlubiyetle, sizin performansınıza ve maçtaki diğer oyuncuların yeteneklerine bağlı olarak puanınız artacak ya da düşecek.

QM2FOEM129BH1467079573030[1]

SEZONLAR

Rekabetçi Oyun her biri iki buçuk ay sürecek dört sezondan oluşacak. Bu süre boyunca, sezon bitiminde puanlar sıfırlanana kadar oyuncular üst saflara doğru çıkmak için yetenek puanlarını arttırabilir. Sezon bitimini iki haftalık sezon sonu takip eder, daha sonra yerleştirme maçlarıyla birlikte yeni bir sezon daha başlar.

Sezon isimleri ve tarihleri kuzey yarımküredeki mevsimleri yansıtacak. Yaz 2016 Sezonu başladı bile!

ZJS83Z5TR8DL1467079572671[1]

MAÇ FORMATI

Sırf Rekabetçi Oyun için oyuna birkaç önemli düzenleme getirdik. Bunların bazıları oyuncuların ilk bakışta önemli bilgilere ulaşmasını sağlayan basit arayüz düzenlemeleri, bazıları ise harita ve modların sadece bir takımın lehine olmasını önlemek için yapılan dengelemeler.

İsterseniz değişiklikleri her oyun türü için ayrı ayrı ele alalım:

KONTROL HARİTALARI

Rekabetçi Oyun’un puanlama sistemi ağır bir bakımdan geçti. Mesela Hızlı Oyun’da kontrol haritaları 3 maç üzerinden oynanırken burada 5 maç üzerinden oynanır. Rekabetçi Oyun’da 3 maçı kazanan ilk takım galip sayılır.

kontrol haritalari

KORUMA VE KARMA HARİTALAR

Koruma haritalarında, bir noktayı ele geçiren ya da nakliye aracını ulaşması gereken noktaya kadar korumayı başaran takım anında 1 puan kazanır. İki takım da bir el saldırı, bir el savunma tarafında oynar. Maç sonunda en çok puanı toplamış olan takım galip sayılır. Oyun sonunda beraberlik olursa ya da iki takım da nakliye aracını son noktaya kadar götürememişse, aracı en ileri noktaya taşıyan takım galip sayılır. King’s Row, Numbani ya da Hollywood haritalarında iki takım da ilk noktayı ele geçiremezse ya da oyun sonu puanları eşit olursa oyun Son Maç’a gider.

Sonbahar 2016 sezonu ile birlikte Koruma ve Karma haritalar da Hücum haritalarındaki zamana dayalı sistemi kullanacak (aşağıyı okuyun).

koruma-karma-harita

HÜCUM HARİTALARI

Hücum maçları da aynı şekilde puanlanır ama bu moda özel birkaç düzenleme var. İki takım da birer maçını saldıran tarafta oynar. Bu maçlar sonunda en çok puan toplayan takım galip sayılır. Eğer saldırı tarafındaki ilk takım noktayı ele geçirememişse, ikinci takım ilk objektifi tamamladığında maç biter.

İlk iki maç yapıldıktan sonra puanlar eşitse iki takım saldırı tarafında olacak şekilde birer tane daha maç yapar. Bu sefer takımlar normal 5 dakikalık süreyle değil, önceki maçlarını kazandıklarında kalan süre ne ise, oradan devam ederler. Takımlardan birisinin süresi kalmamışsa o takım fazladan maç oynayamaz.

Ayrıca, ilk maçında iki dakikadan daha az süresi kalan takıma iki dakika daha süre verilir ama bu onların son saldırı şansıdır. Takımlardan birisinin süresi bittiğinde en yüksek puana sahip olan takım galip sayılır. İki takımın da süresi kalmamış ve berabere bitirmişlerse oyun Son Maç’a gider.

hucum-haritalari

SON MAÇ (Sudden Death)

Son Maç’ta sistem rastgele bir takımı saldırı diğerini de savunma tarafına yerleştirir. Takımlar tek, kısa bir maç yapar. Saldıran taraf süre bitmeden önce ilk noktayı ele geçirirse kazanır, aksi halde savunan taraf galip sayılır.

Lütfen bu uygulamanın sadece Yaz 2016 Sezonu için geçerli olacağını unutmayın.

sudden-death

ÖDÜLLER

Oyuncular galibiyet heyecanının yanında sadece Rekabetçi Oyun oynayarak kazanabilecekleri bazı yeni ödüller de kazanabilir. Bir sezon sonunda 10 tane yerleştirme maçını yapmış herkes özel bir sprey ve oyuncu simgesi kazanır.

FQIIQKZMEUPD1467079572182[1]

Üstüne üstlük silahlığınız birazcık daha göz alıcı hale gelecek. Maç kazandıkça Rekabet Puanı kazanırsınız. Performansınıza bağlı olarak sezon sonunda da bir miktar puan alacaksınız. Bu Rekabet Puanları ile kahramanlarınız için Altın Silahlar alabilirsiniz.

JI8HNK24WGTW1467079572460[1]

Her sezonun belli zamanlarında Overwatch topluluğunun en iyi oyuncularını göz önüne sermek için lider tahtası sistemini etkinleştireceğiz. Böylece, oynadığınız platformda ilk 500 oyuncu içerisinde olursanız oyun-içi bir bildirim alacak ve o pozisyonu elinizde tuttuğunuz sürece yetenekleriniz belgelendirilmiş olacak.

Fakat unutmayın: sezon sonunda puan ve istatistikleriniz sıfırlanmadan önce üst sıralara tırmanmak için çok sınırlı bir süreniz var.

E4W2V7YW7JNC1467079572265[1]

OYUNCU DAVRANIŞLARI

Bu modun ciddiyeti, cezaların da daha şiddetli olmasını gerektiriyor. Rekabetçi Oyun’da, oyundan erken çıkar ya da bilgisayar başından ayrılırsanız mevcut oyun bitene kadar yeni oyuna giremezsiniz. Devam etmekte olan oyuna yeniden katılmanız için bir buton var ancak yeniden katılmakta başarısız olursanız ceza alırsınız.

Sürekli olarak ihlalde bulunan oyuncular sonraki rekabetçi maçlarda bazı sınırlamalarla karşılaşır. İhlaller birikmeye başlayınca Rekabetçi Oyun bir süreliğine kilitlenir. Daha fazla ceza almadan tamamladığınız her maç hesabınızın durumunu biraz daha iyiye götürür. Ancak tekrar eden ihlaller, içerisinde bulunduğunuz sezon boyunca Rekabetçi Oyun’un tamamen kilitli kalmasına ve verilecek ödüllerden mahrum kalmanıza sebep olabilir.

compititive ban

İsterseniz detaylara göz atalım:

  • Eğer maçın ilk 2 dakikasında ayrılır ya da hareketsiz kalırsanız tüm maç iptal edilir. Devam eden bir maçı terk etmek, o maç bitmeden yeni bir oyuna başlamanızı engeller.
  • İhlal, maçın başlamasından 2 dakika sonra gerçekleşirse oyuna yeniden katılmanız için 1 dakika süre tanınır. Dönerseniz, oyun normal seyrinde devam eder. Dönmezseniz, geride kalan oyunculara herhangi bir ceza almadan ayrılabilme imkânı verilir ama maçı kaybetmiş sayılırlar.

‘Hareketsiz kalmak’ neleri içerir? Genel olarak konuşmak gerekirse kahraman seçim ekranında, oyun öncesi geri sayımında ya da oyun içerisinde 30 saniye boyunca klavye ya da fareye dokunmazsanız hareketsizlik uyarısı alırsınız. Uyarıdan sonraki 15 saniye içinde yine bir tepki vermezseniz oyundan atılırsınız. Ayrıca, 3 dakika boyunca çatışmaya girmeyen oyuncular da hareketsiz olarak değerlendirilir.

SAVAŞ BAŞLASIN

Rekabetçi Oyun’un nasıl bir şey olduğunu anladığınıza göre artık savaşa katılma vakti. Ama bu sadece bir başlangıç! Her yeni sezonla birlikte, oyunculardan aldığımız geribildirimler üzerinden değişiklikler ve iyileştirmeler yapacağız.

Son güncelleme hakkında daha derinlemesine bilgi almak isterseniz yama notlarımızı inceleyebilirsiniz. Bizleri Facebook ve Youtube’da takip etmeyi unutmayın.

 

Savaş meydanında görüşmek üzere!

MOBA’dan RPG’ye, FPS’den Simülasyon oyunlarına 10 senedir oynanmadık tür bırakmayan bu kişilik, az buçuk İngilizcesiyle şimdi de Overwatch’u yerelleştirmeye soyundu.
TurkOW.com Çekiliş Sonuçları
Overwatch'un Yeni Kahramanına Ait Resmi Bilgiler ve Teoriler

Yorumlar

yazar Conquerer
TARİH
Görüntülenme 937
  • Evan

    Düşünmeden edemiyorum ya elektrik giderse?

    • Bir sefer olacak aksiliklerde geçerli değil bu, şayet arka arkaya oyundan çıkarsan-düşersen- alacağın cezadan bahsediliyor

5
Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh